Vis daugiau žmonių įsirengia saulės elektrines, tad dažnam sukirba mintis apie elektromobilio įsigijimą. Lietuvių akyse netaršių transporto priemonių patrauklumas auga ir dėl valstybės paramos jų įsigijimui bei besiplečiančios elektromobilių pasiūlos. Natūralu, kad parduodama daugiau naujų elektromobilių, auga ir į gatves išriedančių panaudotų parkas.
UADBB „Edrauda“ ekspertai atsako, kokie veiksniai lemia elektromobilio draudimo kainą.
„Tesla“ draudimas bus brangesnis
Tačiau būsimi elektromobilių vairuotojai turėtų žinoti, kad tokio automobilio draudimas turi savitų subtilybių.
Pavyzdžiui, draudimo įmoka gali priklausyti nuo elektromobilio markės. Taip yra nes ne visi gamintojai turi savo oficialias atstovybes Lietuvoje. Tokiu atveju elektromobilio remontas kainuotų brangiau, nes jį tektų atlikti užsienyje.
Antai elektromobilių rinkos flagmanas „Tesla“ neturi atstovybės Baltijos šalyje, tad šios markės transporto priemonės draudimo įmoka būtų didesnė.
Remonto procedūra gerokai paprastesnė ir pigesnė, jei tai vieno senųjų – „Volkswagen“, „Nissan“, „Renault“ – gamintojų elektromobilis. Šių bendrovių atstovybių Lietuvoje nestinga.
Mūsų rinką pasiekia ir elektromobiliai iš JAV, kurie anksčiau buvo patekę į eismo įvykius. Tokiai transporto priemonei taikomos griežtesnės draudimo sąlygos, nes kyla rizika, kad ją remontuoti dėl visų technologinių reikalavimų paprasčiausiai neapsimokės.
Apskritai, derėtų nusiteikti, kad elektromobilio draudimas bus šiek tiek brangesnis, nei automobilio su vidaus degimo varikliu.
Priežastis paprasta – didesni elektromobilių remonto kaštai. Jeigu avarijos metu apgadinami žibintai, kėbulas, važiuoklė ar kitos panašios detalės, elektromobilio kelionė į servisą kainuos panašiai, kaip ir tradicinių degalais varomų automobilių.
Kainą lemia ir baterijos keitimas
Tačiau per piniginę kerta brangesnių pavienių detalių keitimas. Antai, jei prireikia naujos baterijos ar elektrinio variklio – remonto sąskaita bus didelė. Todėl prieš perkant naudotą elektromobilį patariama patikrinti jos būklę.
Baterijos nusidėvėjimą įvertinti gali patyrę meistrai. Naudingos informacijos suteikti gali ir paprastas metodas – pažiūrėkite, kiek kilometrų žada kompiuteris, kai baterija pilnai įkrauta. Kita vertus, elektromobiliuose nėra radiatoriaus, sankabos ir daugelio kitų įprastiems benzininiams automobiliams būdingų komponentų.
Draudikai taip pat pastebi, kad elektromobiliai eismo įvykių metu, kaip taisyklė, nenukenčia stipriai. Žala mažesnė, nes nelaimė nutinka miesto gatvėse, kur greičiai mažesni. Būdingos tokios pat avarijų priežastys – dėmesio stoka už vairo, parinktas nesaugus greitis ar atstumas nuo kitų eismo dalyvių.
Verta paminėti, kad elektromobilių vairuotojai naktimis miega ramiau, nes tikimybė, kad į jų turtą pasikėsins vagys ženkliai mažesnė. Į tai atsižvelgia ir draudimo ekspertai.
Duomenys taip pat rodo, kad elektromobiliai užsidega ženkliai rečiau nei benzinu ar dyzelinu varomi jų giminaičiai.
Geriausią sprendimą dėl automobilio draudimo priimti padės paslaugi UADBB „Edrauda“ komanda. Rinkitės iš įvairių bendrovių pasiūlymų ir sudarykite draudimo sutartį jau šiandien!