Visi vairuojantys transporto priemones lankė mokymus arba mokėsi patys. Iškart po to laikė egzaminus ir galiausiai gavo vairuotojo pažymėjimą. Tačiau vos išriedėję į kelią be instruktoriaus supratome, kad mokame tikrai ne viską. Pagrindinis dalykas, kurio instruktoriai nedėstė - vairavimo etiketas. Kokiomis nerašytomis taisyklėmis būtina vadovautis, kad kelionė būtų maloni?
Lenkti ar nelenkti?
Senu posakiu „elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad kiti su tavimi elgtųsi“ tikrai vertas vadovautis, tačiau gali būti sunku suprasti kas erzina kitus vairuotojus. Viena iš dažniausiai minimų situacijų - automobilis tuščiame kelyje ilgą laiką seka iš paskos tokiu pačiu greičiu. Galbūt ne visi į tai kreipia dėmesį, bet apsisaugosite nuo irzlių vairuotojų jei taip nesielgsite.
Kita gana panaši situacija - automobilis aplenkia jus ir šiek tiek sulėtinęs greitį įsitaiso tiesiai priešais. Vadinasi turite pristabdyti ir slinkti iš paskos arba planuoti netikėtą lenkimą. Rekomenduojame laikytis saugaus atstumo ir tokių manevrų vengti.
Kelias nėra varžybų aikštelė. Jei autostradoje matote dideliu greičiu atlekiantį automobilį, praleiskite ir nesukite galvos. Net jei toks kolegos vairavimas jums atrodo nepriimtinas, prisiminkite, kad gyvenime būna įvairiausių skubių atvejų ir gal jam šiuo metu toks nutiko.
Būkite mandagūs
Judate su ilgosiomis šviesomis? Pastebėję priešais važiuojančią transporto priemonę įjunkite trumpasias - juk blogiausia kas gali nutikti, apakintas vairuotojas gali nesuvaldyti mašinos.
Naudojimasis telefonu taip pat nėra gero vairuotojo atributas. Tai sumažina dėmesį, galite nepastebėti gatvėje esančių kliūčių ar netikėtų kitų eismo dalyvių manevrų. Jei prireikė atsakyti į skambutį - naudokite laisvų rankų įrangą, jei reikia atsakyti žinutę - siųskite balso įrašą. O dar geriau - jei reikalas ypač svarbus, sustokite ir išspręskite jį šalikelėje.
Jei kitas automobilis suka iš aikštelės - išleiskite jį. Pamokite ranka parodydami, kad praleidžiate. O jei jus taip praleido - padėkokite mirksėdami avariniu signalu ar pakėlę ranką. Aišku neprivalote stoviniuoti kiekvienam norinčiam išsukti - užteks, jei kiekvienas vairuotojas praleis po vieną.
Įvykus aštresnei situacijai neburnokite, nesivykite transporto priemonės, kad apšauktumėte vairuojantį. Tai jums nieko neduos, be reikalo sudeginsite keletą savo nervų ląstelių ir dar sukelsite avarinę situaciją. Taip pat rekomenduojama nespausti garso signalo be reikalo - prieš tai darydami pagalvokite ar tikrai būtina.
Pagaliau, laikykitės kelių eismo taisyklių
Yra daugybė nerašytų vairavimo etiketo punktų, bet labiausiai vairuotojus erzina kai nesilaikoma to, kas įvardinta kelių eismo taisyklėse. Niekas nesidžiaugia, kai eisme dalyvaujantis kolega nerodo posūkio signalų - taip jo manevrai tampa mažiau nuspėjami ir gali sukelti avarines situacijas.
Turbūt autostradoje esate pastebėję vairuotojų, kurie važiuoja gana lėtai, tačiau renkasi antrą juostą? Jei važiuojate kiek greičiau, aplenkiate jį iš dešinės pusės, tačiau dažnu atveju jis nedaro išvadų ir slenka savo pasirinktu keliu toliau? Kelių eismo taisyklėse nėra nurodyto griežto draudimo važiuoti kaire eismo juosta, kai laisva dešinioji. Tačiau taisyklėse pažymėtas įpareigojimas, pagal kurį transporto priemonių vairuotojai turėtų važiuoti kaip galima arčiau dešiniojo krašto.
Jei tokių etiketo taisyklių laikytis nepavyksta, vairuojant jaučiate lengvą stresą ir aplinkiniai jus veda iš proto, rekomenduojame pasirūpinti kasko draudimu. Jei netikėtai patektumėte į autoįvykį, nesvarbu kas kaltininkas - draudimas apmokės žalą. Ir šiaip, suteiks finansinę apsaugą ne tik nuo eismo įvykių, bet ir vagystės, gamtos jėgų sukeltų nemalonumų ir pan.
Gaukite asmeninį pasiūlymą ir pasirinkite iš 7 skirtingų draudimo bendrovių: https://www.edrauda.lt/draudimas/landingPageKasko/